Aranžman od 11 noćenja u Tunisu ili “predivan” mladalački provod u Pefkohoriju ne mora. To možeš da platiš pa čak i ako nisi zaslužio… Za jedrenje nije dovoljno da budeš vredan pa da zaslužiš novac da bi platio tih, prepunih utisaka, sedam dana. Za jedrenje moraš da radiš na sebi i na ljudima oko sebe da bi zaslužio…
A ako jesi, ono se neće završiti na “ma bili smo na jedrenju prošle godine, i gotivne su te plaže i to, ali ne bih više išao…” Ako jesi, ono se neće završiti nikada… Vraćaćeš se jedrenju kad god je to moguće…
Jedrenje počinje sa ljudima i nastavlja se sa ljudima… ne svim ljudima… sa nekim ljudima i završiš posle jedrenja…
U stvari, možemo to nazvati putovanjem spoznaje… Kako svi znamo da u sećanju ostaje samo ono što sa sobom nosi i novo iskustvo, jedrenje je nešto čega se sećaš zauvek!
U tih malih sedam dana koje većina nas vrlo često kategorizuje kao “jao samo da prođe još ova nedelja!” moguće je steći onoliko iskustva koliko neki ne steknu ni za dobar deo svog života…

Pod jedrima

Po stavkama to bi izgledalo ovako:

Krenuli smo u petak pre podne iz Bg-a… kako je to značajno velika kilometraža odlučili smo da prespavamo u Kalampaki… to je neko slatko turističko mož’ se reći selo ali svima poznato po turističkoj fascinaciji zvanoj Meteori… Da ne idem u detalje, nazvaćemo to – Iskustvo br.1
Sutradan ujutro, pošto smo obišli meteore, provozali smo se kroz taj deo Grčke pa kroz tunel na Lefkadu – Iskustvo br. 2
Dočekala nas je već nedelju dana iskusna ekipa u Pirates Bar-u već spremna za nabavku… zajedničku nabavku za sedam dana bivstvovanja na brodu – Iskustvo br. 3
Upoznali smo se sa brodom i osnovnim pravilima, tako reći života na moru – Iskustvo br. 4
Obično se prvo veče prespava u marini…mi nismo… Skiper ima ideju da putovanje mora da počne odmah i otišli smo na Meganisi… uvala…. nema civilizacije… barem ne u širokom pojasu oko jedrilice… praktično ne moraš da roniš da bi video podvodnu floru i faunu – Iskustvo br. 5
Tu ima i nekakva taverna… fini neki ljudi… naučio sam i dobro zapamtio šta je saganaki – Iskustvo br. 6
Budimo se zajedno, jedan po jedan… ljudi počinju da se upoznaju… svi… i oni koji su zajedno došli, i oni koji nisu ali su se znali od ranije, i oni koji se nisu nikada ni poznavali – Iskustva br. 7 do 114

Divno kupanje, krećemo za Itaku…

Ko se malo interesovao još od malih nogu, realno može ime tog ostrva i ostrvo kao takvo da poveže, ako ne sa celim pričama a ono bar sa imenima iz tih priča… OdisejHomer i svi oni koji su bili prisutni nevezano za pomenuti

period, ZevsHadDionisAfroditaDemetraHefesusHermesPosejdon (koji je i dalje tu…)…koliko slika!
Danasnji Grci su odlučili da ne obraćaju pažnju na to baš dovoljno pa ti tragovi i nisu lako vidljivi… – Iskustvo br. 115
I kako samo roman kao format dozvoljava da ova priča dobije razradu i epilog dalje ćemo proći kroz iskustva u kratkim crtama…

Vožnja skuterima sa ekipom od plaže do plaže – Iskustvo br. 116
Jonske ostrvske plaže… – Iskustvo br. 117
Pohovane lignje sa lokalcima – Iskustvo br. 118
Jedrenje… vetar… tišina…  – Iskustvo br. 164
Kefalonija… Agia Efimia… Fiskardo… – Iskustva br. 184 – 279
Ostaci nevremena od juče…. talasi… borba – Iskustvo br. 172
Pakovanje… … … rastanak… – Iskustva br. 280 – 298
Povratak kući – Iskustvo br. 299
Utisci… priča sa ljudima koje si ranije upoznao i onima koje si upoznao na jedrenju… – Iskustvo br. 300
Znači 300 iskustava!

Jedno je sigurno… i možda najbitnije:
Ukoliko želiš da upoznaš čoveka, jedri sa njim!
Neki će iz tvog života polako nestati a sa nekima verovatno ostaješ drug zauvek… ako ništa drugo a ono barem drug sa jedrenja!

Marko,
Jedrenje u Grčkoj, 2012 (Jonska ostrva)